نحوه انجام نماشویی با واترجت سندبلاست،قیمت نماشویی
نوشته شده توسط : گل نسیم

نحوه انجام نماشویی با واترجت سندبلاست،قیمت نماشویی

همانگونه که میدانید نماشویی در واقع به شستشوی نمای بیرونی ساختمان گفته می شود. و تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی نمای ساختمان ها دارد. امروزه چون میزان گرد و خاک و آلودگی هوا در شهرها زیاد است. کار نماشویی رونق بسیار زیادی گرفته است. روش های زیادی برای نماشویی وجود دارد. انتخاب روش نماشویی با توجه به شرایط ساختمان به انتخاب فردی که این کار را انجام می دهد بستگی دارد.

همه افرادی که در ساختمان های بزرگ زندگی می کنند. می دانند که تمام ساختمان ها هر چند وقت یک بار به خاطر کثیفی نمای آن نیاز به نماشویی دارند. و اگر این کار دیر انجام شود آلودگی های ناشی از باران های اسیدی به بافت مصالح ساختمانی به کار رفته در نمای ساختمان آسیب می زنند. و باعث می شوند نمای ساختمان دیگر حتی با نماشویی نیز نتواند ظاهر زیبای خود را به دست آورد.

نماشویی با واترجت سندبلاست

استفاده از واترجت برای نماشویی یکی از جدید ترین روش های شستشوی نما می باشد. که در آن از هوا برای پاشش مواد شوینده با قدرت زیادی بر روی سطوح استفاده می شود. شستشوی نما با سند بلاست باعث می شود آلودگی های سطحی نما از بین بروند و یک سطح صاف و یک دست به وجود آید. اسم های زیادی برای نماشویی با سند بلاست وجود دارد که از جمله آن ها می توان به انفجار ساینده و بلاست مهره ای اشاره کرد.

برای نماشویی با واترجت سندبلاست از یک ماشین برقی که برای پاشیدن ذرات شن و یک کمپرسور هوا استفاده می شود. این ماشین می تواند ذرات شن را باقدرت زیرا بر روی نما بپاشد. هنگامی که ذرات شن با قدرت زیاد به سطح نما برخورد می کنند. می توانند با راحتی نمای ساختمان را تمیز کنند و یک سطح یک دست و صاف برای ساختمان به وجود آورند.

مراحل کار با واتر سندبلاست

یکی از مهم ترین خواص ماسه خاصیت سایشی آن می باشد. به احتمال زیاد همه شما سمباده را از نزدیک دیده اید. بهتر است بدانید ذرات ریزی که بر روی سطح آن وجود دارند. و باعث سایش و صاف شدن سطوح می شوند. شن های بسیار ریزی هستند. سند بلاست نیز عملکردی مانند سمباده دارد و می تواند با از بین بردن سطح آلوده یک سطح شفاف و کاملا صاف را در اختیار ما قرار دهد. مراحل کار با سندبلاست را بری شما بیان کرده ایم.

مرحله اول نماشویی با واترجت سندبلاست

اولین مرحله برای شستشوی نما با سندبلاست ریختن ماسه های بسیار ریز در دستگاه سند بلاست است. بهتر است بدانید تمام دستگاه های واترجت سندبلاست یک محفظه مخصوص دارند. که برای ریختن ماسه در آن طراحی شده اند.

مرحله دوم واترجت سندبلاست

در مرحله دوم باید دستگاه واترجت سندبلاست به یک کمپرسور هوا وصل شود. تا بتوان به واسطه هوای آن ذرات شن را با بالاترین قدرت به سطح نما پاشید. زیرا هنگامی که کمپرسور هوا باه دستگاه سند بلاست وصل می شود. و دستگاه را فعال می کنیم ماسه ها از طریق یک نازل به سمت بیرون هدایت می شوند. و بسته به تنظیماتی که شما بر روی دستگاه انجام می دهید. فشار پاشش شن ها ممکن است بین ۵۰تا۱۳۰پوند در اینچ مربع متغیر باشد.

مرحله سوم

در مرحله سوم بعد از تنظیم دستگاه باید در ابتدای نمای ساختمان قرار بگبرید. تا بتواند از بالا به پایین با روشن کردن دستگاه و بلاست شدن شن در تمام سطح نما اقدام به شستشو و صاف کردن نما بکنید.

قیمت نماشویی

قیمت نماشویی به هیچ وجه یک قیمت واحد نیست. چون عوامل مختلفی مانند: محل ساختمان، میزان دسترسی نما، میزان کثیفی نما، ارتفاع نما و جنس نما بر روی آن تاثیر دارد.

از دستگاه واترجت سندبلاست برای شستشوی کدام نماها استفاده می شود؟

بهتر است بدانید که دستگاه های سندبلاست دارای دو نوع آب محور و هوا رانده می باشند‌. هر کدام از این دستگاه ها برای نماهایی با جنس های خاص مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا از دستگاه های واترجت سند بلاست آب محور برای شستشوی نما هایی با جنس آجر، بتن و سنگ استفاده می شود.

زیرا یکی از خواص استفاده از این دستگاه این است که از زوال سطوح جلوگیری می کند. و می تواند سطوح را به خوبی آماده سازی کند. همچنین بهتر است بدانید که از دستگاه های هوا رانده برای شستشوی سطوح فلزی استفاده می شود. زیرا این دستگاه از تجمع رطوبت برروی سطح ها جلوگیری می کند و باعث می شود سطح های فلزی زنگ نزنند.

نماشویی با راپل

یکی از روش های شستشوی نما که امروزه بیشترین طرفدار را دارد. و از آن استفاده های زیادی می شود نماشویی با راپل است. در این روش فردی که می خواهد نما را شستشو دهد.

از طناب برای دسترسی به قسمت های مختلف نما استفاده می کند. در واقع این افراد می توانند با مهارت طناب های محکم و مخصوص این کار را به قسمت های خاصی از ساختمان وصل کنند. تا بتوانند به واسطه آن ها بر روی تمام سطح نما رفت و آمد کنند. و قسمت های مختلف نما را شستشو دهند.

همچنین بهتر است بدانید که نماشویی با طناب شباهت زیادی به ورزش کوهنوردی دارد‌‌. و از این ورزش الگو برداری می کند. این روش به متخصصان نماشویی ساختماناین امکان را می دهد. که بدون هیچ نگرانی در هر ارتفاعی به مدت زمان زیادی کار کنند.

نماشویی با داربست

معمولا برای نماشویی از دو روش شستشوی نما با داربست و بدون داربست با راپل استفاده می شود. روش اول اولین شیوه ای است که برای شستشوی نما به کار برده شده است و بسیار مرسوم است. در این روش برای شستشوی قسمت های مختلف نما از داربست استفاده می شود و میزان دسترسی افراد به قسمت های مختلف نما کم می باشد.

نماشویی بدون داربست

اما روش دوم که راپل نام دارد در طی چند سال اخیر یعنی در دهه ۸۰ به وجود آمده و به خاطر مزایای زیادی که دارد توانسته است در مدت زمان کمی طرفدار زیادی به دست آورد و به عنوان ایمن ترین و اثر بخش ترین روش شناخته می‌شود.

مزایای نماشویی با راپل

● نماشویی با راپل باعث می شود. که امکان سقوط افرادی که این کار را انجام می دهند. تقریبا صفر شود. به همین خاطر صاحب کاران و شرکت های بیمه این روش را ترجیح می دهند. چون باعث آسودگی خاطر آن ها می شود.

● استفاده از طناب و کمربند ایمنی باعث می شود. حتی اگر افراد در ارتفاع بالا نیز قرار بگیرند. خطری آن ها را تحدید نکند. بنابراین همین امر باعث افزایش کیفیت کار این گونه از افراد می شود.

● نماشویی با راپل مزایای زیادی از نظر قیمت و سطح کیفی کار در مقایسه با روش نماشویی با داربست دارد. و باعث شده است که تقریبا استفاده از داربست برای نماشویی کاملا طرفدارن خود را از دست بدهد. و به یک روش منسوخ شده تبدیل شود.

● همچنین بهتر است بدانید. که یکی از مهمترین مزایای نماشویی با راپل صرفه جویی در وقت است. چون در این روش نیاز با بستن داربست نیست.

چه فصل هایی برای نماشویی مناسب می باشند؟

بسیاری از افراد فکر می کنند که گرد و خاک باعث رسوب کثیفی بر روی نما و آسیب رسیدن به آن می شود. ولی بهتر است بدانید این کاملا یک فکر اشتباه است. چون اصلی ترین موردی که باعث آسیب به نما می شود. باران های اسیدی می باشند این گونه از باران ها معمولا در فصل های سرد سال شروع به بارش می کنند. بنابراین بهترین زمان برای نماشویی اسفند ما می باشد. که زمان تمام شدن بارش این باران ها می باشد.

نماشویی در تهران





:: موضوعات مرتبط: رولپلاک نمای ساختمان , نماشویی , نماشویی ساختمان در تهران , شستشوی نمای ساختمان با واترجت , نماشویی با راپل , قیمت شستشوی نمای ساختمان , نماشویی شیشه , شست و شوی نمای شیشه ای , شستشوی سنگ نمای ساختمان , شستشوی شیشه نمای ساختمان , سنگشور نمای ساختمان , نماشویی ساختمان در تهران , قیمت سندبلاست نمای ساختمان , سندبلاست سیمان , سندبلاست نمای ساختمان , شستشوی سنگ نمای ساختمان , ,
:: برچسب‌ها: نحوه انجام نماشویی با واترجت سندبلاست،قیمت نماشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: